ממולאים-הנוסח היווני שלי

יש משהו באורז שמתבשל הרבה מאוד זמן בתוך פלפל או עגבניה שמשמח אותי. מן פחמימה רכה כמו חמאה עם טעמים מדהימים. מנה חורפית, שמוגשת כל השנה ואני מוכנה לאכול אותה בכל עונה. זו בהחלט יכולה להיות מנה עיקרית עבור צמחונים לצד הפאבה שמהווה חלבון וכך תאכלו ארוחה מלאה ומושלמת. המתכון הזה לממולאים בנוסח היווני שלי מוגש אליכם בתקווה, שגם הבית שלכם יתמלא בניחוחות נפלאים של יוון

בכל חנות מזכרות, מכולת או סופר מוכרים תערובות תבלינים עבור תבשילים מהמטבח היווני מסורתי. התבלינים עשירים בטעמים  ומוסיפים לכל תבשיל ניחוח וטעם מעולים. כל שקית תבלינים עולה בערך יורי וחצי ואפילו פחות אז אני ממליצה לכם לקנות אם אתם מבקרים ביוון או בכרתים. כל שקית כזו מספיקה להרבה מתכונים בגלל ריכוז הטעם אין צורך להשתמש בכמות גדולה בבישול. לכל תבשיל יש את התערובת שלו ושם התבשיל מודפס על גבי האריזה. ממש ממליצה לכם לקנות ולהנות מהבישול היווני גם כשחזרתם כבר מהחופשה…

מצרכים:

6 פלפלים אדומים

6 עגבניות בינוניות

גזר

1.5 כוסות אורז מלא עגול

260 גרם עגבניות מרוסקות (אריזה אחת)

כף שמן זית

מים

מלח

כף כמון

שתי כפות פפריקה אדומה מעושנת או רגילה אם אתם לא אוהבים את הטעם

שלש כפות תערובת תבלינים מיוון עבור ממולאים או :

כף אורגנו יבש

כף בזיליקום יבש 

כף נענע יבשה 

אופן ההכנה

חותכים את החלק העליון של הפלפלים והעגבניות, מנקים את תוכן הפלפלים ואת העגבניות מרוקנים לקערה נפרדת (נחזור אליה בהמשך). מערבבים בקערה את האורז לאחר שנשטף במים וסונן יחד עם הגזר, שגורד על פומפייה גסה, תערובת התבלינים ומעט מלח.
ממלאים את העגבניות והפלפלים עד גובה 2/3 באורז שהכנו ומכסים עם החלק העליון של הפלפלים והעגבניות שחתכנו.
את תוכן העגבניות, ששמרנו בצד יש לקצוץ ולהכניס לסיר עם כף שמן זית, כמון, פפריקה, מלח, עגבניות מרוסקות וחצי כוס מים. יש לבשל על אש גבוהה כחמש דקות לערבב ולהוריד מהאש. 
לסדר את הפלפלים והעגבניות בתוך הסיר, למלא מים עד כיסוי מלא ולהרתיח על אש גבוהה. לאחר הרתיחה יש להעביר את הסיר לאש נמוכה למשך שעה וחצי עם מכסה מכוסה.

הגשה

לאחר הבישול הארוך, לסדר את העגבניות והפלפלים בצלחת הגשה, להזליף מעט שמן זית ופטרוזיליה טרייה קצוצה.
גם לאחר יום או יומיים במקרר המנה טעימה אף יותר, ניתן לחמם בסיר עם מעט מהנוזלים או במיקרוגל.
בתאבון !

shiriwaisman
shiriwaisman