טיול לאגם קורנס- צפון מערב כרתים

אנחנו אוהבים לטייל, בכל הזדמנות. כשהילדים היו קטנים היינו מנצלים את כל השבתות, החגים והחופשות לטיולים בארץ. עכשיו הם גדולים (21,18,14 לא מאמינה כמה הם גדולים כבר) וזה מתחיל להיות מאתגר לאסוף את כולם לטיול יומי אבל כשאנחנו בכרתים, כולנו ביחד, הרבה יותר קל לנו כהורים לאסוף אותם ולצאת לדרך. כל נסיעה בכרתים הופכת להרפתקה עם עצירות לא מתוכננות בדרך, שירים במהלך הנסיעה, לפעמים קצת ריבים ובעיקר הרבה צחוק. נו, משפחה…

אחד המקומות המועדפים עלינו לבילוי משפחתי הוא אגם קורנס הנקרא גם האגם הנסתר על ידי ישראלים. אגם עם מים מתוקים בעמק בין הרים הוא בילוי מושלם בכרתים.

אגם קורנס נמצא מערבית להרקליון באמצע הדרך בין שתי הערים הגדולות- רתימנו (Rethymno) וחאניה (Chania)

קישור למסלול הנסיעה מצורף כאן

https://goo.gl/maps/NJQmYAJP2SY7XCPa8

בפעם האחרונה שאנחנו היינו שם זה היה בחודש אפריל כשעונת התיירות רק התחילה ועוד אין הרבה תיירים ,שפוקדים את האי. אנחנו אוהבים לטייל באביב בכרתים כי הטמפרטורות יותר נוחות וגם אם יורד גשם לפעמים זה לא נורא. הפריחה בכרתים בעונת האביב והימים שטופי השמש בהחלט מוסיפים לקסם של האי.

אז מה עושים באגם קורנס ?

קודם כל נושמים ! מאוד נעים פשוט לעמוד ליד האגם או במדרגות אל האגם, להסתכל סביב ופשוט לנשום. באמת שזה מרגיע..

האטרקציה המרכזית היא לשכור סירת פדלים ולשוט באגם, לעצור במרכזו להסתכל על כל ההרים מסביב ולהמשיך להקיף את האגם. ברווזים ישחו לידכם אז תשתדלו לא להפריע להם, בכל זאת זה הבית שלהם.
עוד אטרקציה נחמדה בחודשי הקיץ היא לשחות באגם. המים מתוקים ומאוד נעימים.

שופינג

ליד האגם יש כמה חנויות מקומיות שמוכרות מוצרים מקומיים, שמן זית, זיתים וקוסמטיקה טבעית. אנחנו תמיד אוהבים לקנות בכרתים כי חווית הקנייה נעימה לנו מאוד. המוצרים תמיד יותר זולים מישראל, יש שפע של מוצרים טבעיים ,שאני תמיד מעדיפה ובכלל כיף לחזור לארץ עם משהו ממעבר לים לתזכורת כמה נהננו כשהיינו שם .

אוכל

ממש מעל המים ישנן כמה מסעדות ,שיציעו לכם את מיטב המנות המסורתיות של כרתים וגם פסטות, פיצות ושייקים. לאחת המסעדות יש גם תפריט עומד בכניסה למסעדה שכתוב בעברית.
לשבת שם מעל המים ובין ההרים ,שמקיפים את האגם זו גם אטרקציה מבחינתנו. אנחנו תמיד מרגישים שם רוגע ושלווה והאוכל הרבה יותר טעים עם כל חווית הטבע הזו מסביב.

אנחנו אוהבים לטייל בכרתים בשיטת הכוכב. קמים בבוקר, אוכלים ארוחת בוקר מפנקת ויוצאים ליום טיול עד שעות אחר הצהריים המאוחרות. כל יום לכיוון אחר ולמסלול אחר. באופן הזה אנחנו משיגים איזון בטיול כי בדרך כלל אחרי החזרה לבית שלנו או לבית מלון כל אחד אוהב לקבל קצת מהלבד שלו, זמן איכות עם עצמו. גילינו שלנו כמשפחה זה עובד נפלא כי אנחנו מבינים שמשפחה של חמש נפשות ,שכולם כבר בוגרים צריכים לשמור על הביחד כמו גם על הלחוד של כל אחד מאיתנו ולכבד את הצרכים של כל אחד מבני המשפחה. זה לא תמיד קל אבל לפחות אנחנו משתדלים .

shiriwaisman
shiriwaisman