טיסה לכרתים בזמן הקורונה

תכנון נסיעה בתקופה כזאת הוא לא פשוט אך אפשרי ! אין מקום לספונטניות בכלל ויש הרבה מקום לתכנון, התארגנות, הדפסות של טפסים ובכלל.. הבית שלנו הפך לחמ”ל צבאי ב 24 השעות שקדמו לטיסה, הבשורה הטובה היא שזה אפשרי, די פשוט והתוצאה שווה הכל !

הפוסט הזה הוא אישי אבל יכול להכין אתכם לטיסה לכרתים בזמן הקורנה .

קצת על מה שעברתי לאחרונה

הייתי בכרתים בפעם האחרונה בחודש מרץ 2020, שנייה לפני שסגרו את השמיים עוד הספקתי לבקר בכפר שלי, שהפך להיות הבית שלי בשנתיים וחצי האחרונות. עוד לא הייתה הנחיה לעטות מסכות, עוד לא ידעו כל כך מה עושים עם הוירוס החדש הזה אבל בארץ כבר התחילה התחלואה ואיתה הבלבול…זוכרים איך זה היה בהתחלה ?

ביליתי כאן ארבעה ימים עם חברה, מזג האוויר היה מושלם והייתי בטוחה, שהנסיעה המתוכננת שלנו לבלות פה כל המשפחה בפסח בטוח תצא לפועל. טעיתי…ארבעה ימים אחרי שחזרתי כבר הודיעו על סגר ועל ביטול הטיסות. לקחו לי כמה דקות להתרגל ולהסתגל למצב החדש. תחושת אי הוודאות אפפה אותי ובפעם הראשונה בחיי, לא ידעתי מה הולך לקרות. זרמתי עם הסגר, עם ההתכנסות פנימה ואפילו די נהניתי מזה. הבנתי, שהשינוי בעולם חייב לקרות כבר, בכל התחומים ובכל המדינות. אם נדרש ממני לעשות עבודה פנימית, להתגמש ולהסתגל אל המצב, שכנראה יוביל לעולם חדש שונה וטוב יותר אז מה זה בשבילי להסתגר בבית ? מחיר קטן עבור האנושות.

אבל לי יש שני בתים. כך בחרתי. לאחד מהם כרגע אני לא יכולה להגיע ואין לי אפשרות לשלב בחיים שלי את התנועה הזו שאני כל כך זקוקה לה…הגעגועים החלו. ידעתי שבקרוב אוכל לחזור אבל לא ידעתי מתי. תחושת אי וודאות ,אמרנו כבר, נכון ?

לא חששתי מהוירוס אבל החששות על החברה שלנו היו ועדיין מאוד גדולות. אני מעורבת, חשוב לי לעזור, אני מביעה את דעתי בכל הזדמנות ולכן לא יכולתי לעמוד מהצד ולהתעסק רק עם התהליכים הפנימיים, שכולנו עוברים בתקופה כזו. תקופה של שינוי. תקופה של בין לבין.

העצב והדאגה עלינו כעם התגברו בי, איך מצילים מדינה שלמה ? משלטון לא מתאים ולא מטיב, מתעסוקה וכלכלה, שלא ברור בכלל לאן היא מתפתחת, מריבים ואפילו שנאה בין אנשים בעלי דעות אחרות או דתות אחרות ואני לא מדברת בכלל על האלימות בתוך המשפחה,

הייתי חייבת להתרחק קצת לאי של שפיות. להסתכל על המסע שלנו מרחוק. להבין את השינוי ללא הפרעות.

עכשיו…איך משכנעים את כל המשפחה לעבור בדיקת קורונה ?,

מסע השכנוע

אספתי את כל המשפחה, הסברתי להם שבתקופה כזו לא נראה לי נכון לנסוע לבד כי מי יודע אם בכלל אם אוכל לחזור. נעשה את זה ביחד, חוויה משפחתית ומאחדת. הם הסתכלו אליי במבט של…תני לנו להסתגר בשקט ! לא יודעת מה ואיך זה קרה אבל הצלחתי לשכנע את כולם. כשאני אומרת כולם הכוונה היא לשני בני נוער ואחת בוגרת. בעלי היה איתי מההתחלה. לכל אחד יש את החיים שלו והרצונות שלהם שונים משלי…לא פשוט אבל לא התעכבתי הרבה אחרי ששמעתי את הכן המהסס שלהם. אני ובעלי חילקנו משימות ויצאנו לדרך ! אני טובה במשימות.

מה צריך לעשות לפני הנסיעה

השלב הראשון הוא לבחור טיסות ולמלא טופס PLF אישור כניסה ליוון. שני אלה צריכים להעשות כמעט במקביל למרות, שההנחיה היא למלא את הטופס כ 24 שעות לפני הטיסה. בגלל הגבלת כניסת תיירים מישראל ליוון עלול לקרות מצב, שקניתם כרטיס טיסה אבל מספר האנשים, שקנו לפניכם מילאו את מכסת התיירים מישראל. היום שוב העלו את המכסה השבועית אבל המלצתי היא לבחור כרטיס טיסה, למלא את הטופס ובו לרשום את מספר הטיסה, שבחרתם וגם להוסיף את כל בני המשפחה, שטסים איתכם גם אם הם תינוקות או ילדים מעל גיל 18.

לקבל אישור ואז להשלים את תהליך רכישת הכרטיס.

פה הקישור לטופס PLF https://travel.gov.gr/#/

כמה דקות לאחר מילוי הטופס תקבלו אישור למייל, שמברך אתכם על נסיעתכם ליוון בתקופה הזו. תשמרו את המייל הזה לאישור. בלילה, שלפני הנסיעה שלכם בשעה 24:00 תקבלו  QR קוד למייל שהזנתם בטופס ואותו תצטרכו להדפיס לקראת הנסיעה.

עכשיו אפשר להשלים את תהליך רכישת הכרטיסים.

השלב הבא, בדיקת קורונה פרטית. עלות- 297 ש”ח לאדם. ביוון, ילדים מתחת לגיל 10 לא נדרשים להציג בדיקת קורונה שלילית. כל השאר כן.

אנחנו התקשרנו למוקד כללית וקיבלנו רשימה של מרכזים רפואיים ובתי חולים, שמבצעים בדיקות קורונה עבור נסיעה לחו”ל. חשוב להזמין תור במקום שבחרתם ולהגיע עם דרכון וכרטיס טיסה עבור כל אחד מהנוסעים. הבדיקה חייבת להיות כתובה באנגלית. אתם תציגו את הבדיקה השלילית ואת קוד PLF בישראל ובכרתים.

הבדיקה מאוד קצרה ולא כואבת בכלל…החשש לפני הבדיקה מציק יותר מההליך עצמו.

לאחר כ 24 שעות תקבלו את התוצאות למייל שלכם ותדפיסו לקראת הנסיעה.

השלב הבא הוא טופס הצהרת בריאות לנוסע היוצא מישראל, יש למלא אותו 24 שעות לפני הטיסה וגם אותו צריך להדפיס.

קישור לטופס https://govforms.gov.il/mw/forms/ExitFromIsrael@health.gov.il

בחזרה לישראל גם כן נדרש למלא טופס הצהרה כ 24 שעות לפני הטיסה חזור

קישור לטופס https://www.gov.il/he/service/request-entry-to-israel-covid19

אני הדפסתי הכל, כולל את כרטיסי הטיסה ואת תאריך הזמנת הכרטיסים. אם אתם מתכננים לשהות במלון, תדפיסו גם את ההזמנה הזאת. תגיעו מוכנים לכל שאלה בשדה התעופה בישראל או ביוון.

הגענו לשדה עם קלסר תפוח, שלא היה מבייש חומר לימודי לקורס באוניברסיטה.

אולי הגזמתי אבל אחרי ששמעתי על כל כך הרבה אנשים שלא עלו על הטיסה שלהם, אני הגעתי מוכנה.

הגענו !

אחרי כל הטפסים, ההדפסות, הציפייה לתוצאות הבדיקות למרות שידעתי שכולנו בריאים, המתח שהטיסה תמריא ושהכל יהיה בסדר…הגענו !

בשדה התעופה בכרתים אין שמירת מרחק אבל כולם עם מסיכות. מציגים את קוד ה PLF ואת בדיקות הקורונה השליליות ואז מפנים אתכם לבדיקה. כמשפחה בודקים רק את מי שרשום כנוסע ראשי בטופס PLF ולכן מתוך חמישה בני משפחה בעלי נבחר ונלקח לבדיקה. הבדיקה קצרה יותר מן הבדיקה בארץ מכיוון שלוקחים דגימה רק מהגרון ולא ממערות האף. סיימנו הכל, המזוודות הגיעו ויצאנו שמחים ומאושרים לכיוון הבית שלנו בכפר Sisi בכרתים .

המצב באי מבחינת הקורונה ממש טוב. התחלואה כאן היא כמעט אפסית. האי מתחלק לארבעה מחוזות : הרקליון, לאסיתי, רתימנו וחאניה. כרגע רק מחוז הרקליון נחשב אדום ובו כרגע יש תחלואה מאוד נמוכה. לפי דיווח שקראתי לפני יומיים הייתה עלייה של מקרה אחד בתחלואה. כל שאר המחוזות הם ירוקים עם אפס תחלואה. באמת ירוקים. הכל פתוח, כולם עובדים וכולם ממש שומרים על ההנחיות. בהרקליון יש הנחיות לעטיית מסיכה ברחוב וגם בחנויות, תחבורה ציבורית ומקומות סגורים. בשאר המחוזות נותרו שתי הגבלות, עטיית מסיכה במקומות סגורים בלבד ומסעדות ופאבים נסגרים בשעה 24:00.

המציאות כאן אחרת, אין צפיפות אוכלוסין, אנשים רגועים יותר, הטבע נגיש לכולם ומי הים עדיין חמימים. כולם חוששים ולא יודעים מה יקרה בעתיד אבל הם די זורמים עם העונה, שמסרבת להסתיים כי אנשים עדיין מגיעים כדי להחזיר לעצמם קצת מימי הקיץ האבודים.

דיברתי עם חברים מקומיים, שאמרו לי שהם מודים לאלוהים שבתקופה הזו הם נמצאים בכרתים. כאן הם מרגישים בטוחים ומוגנים.

אני נמצאת כאן כבר שבועיים ואני מבינה בדיוק על מה הם מדברים. אני לא מנותקת ממה שקורה בארץ ובעולם אבל הייאוש נעשה יותר נוח כששותים ראקי ליד הים, קופצים לשחייה במים הכחולים ושומעים מוסיקה יוונית.

לסיכום

התקופה הזו לא פשוטה, אנחנו נדרשים להסתגלות במצבים ,שמעולם לא הכרנו ולא התנסינו בהם . אם צריך להתאים את עצמנו לשגרת טיסות שונה אבל נוכל לצאת קצת להתאווררות טובה ומרגיעה אז זה מה שצריך לעשות. השינויים בחיינו יקרו בזה אחר זה  ולכן ממליצה לקחת הפסקה רק לרגע, לנשום, להשתחרר ולחזור אל המסע שכולם עוברים עכשיו.

shiriwaisman
shiriwaisman